GCG Max Mobil 11kW lader – inklusiv gratis opbevaringstaske + adapterkabel
2.395,00 kr. – 3.195,00 kr.
GCG Max Mobil 11kW lader – inklusiv gratis opbevaringstaske + adapterkabel
Vælg mellem:
– GCG Max V2 med 5 meter kabel
– GCG Max V3 med 5 meter kabel (med WiFi og app styring – hent appen “Tuya Smart”)
– GCG Max V3 med 10 meter kabel (med WiFi og app styring – hent appen “Tuya Smart”)
✅ Gratis opbevaringstaske
✅ Gratis adapterkabel til 230v.
✅ 2 års fuld GCG Max fabriksgaranti
GCG Max Mobil 11kW lader. V2- opdateret version med større display og nyt design.
V3 er med det samme store display + WiFi og app-styring via appen “Tuya Smart”
Laderen kan bruges til el- og hybridbiler med Type 2 stik. – Den perfekte erstatning for den ofte medfølgende nødlader (mormorlader) som nemt kan tages med på farten, eller bruges som den daglige lader. Indeholder fejlstrømsdetektion inkl. 6mA type B som gør, at man ikke har behov for det dyre RCD-B i din eltavle.
Leveres med monteret rødt CEE kraftstik på laderen, så den blot skal sættes i et rødt CEE stikudtag.
Opladeren kan lade på 1-3 faser op til 11 kW. Der er knapper til justering af ladestyrke og udskydelse af ladestart, så du f.eks kan udnytte den billigere strøm om natten. En mere fleksibel løsning, i forhold til en fast ladeboks.
LCD skærm hvor bla. Amp, kW forbrug, samt tid for ladning kan aflæses.
Længde på kabel: vælg mellem 5 meter, eller hele 10 meter.
Type B AC 30mA + DC 6mA.
CEE stik.
Stiktype : Type 2.
Adapterkabel: 230v. til CEE.
Amp (V2): 8A – 10A – 13A – 16A.
Amp (V3): 6A – 10A – 13A – 16A.
Volt: 400V±10%.
Max. power: 11kW.
Justerbar ladestrøm.
Kontinuerlig brug: maks 6 timer ved 16A.
Timer som kan forskyde ladning.
Operating temperature: -30℃~+50℃
CE og TÜV godkendt.
Lader: IP55. Stik: IP54.
Fabriksgaranti: 2 år mod fabrikationsfejl.
Bemærk: Installationen til CEE-stikket skal opfylde de samme krav som, hvis man skulle have en almindelig ladeboks. CEE-stikket er godkendt til 6 timers fuld belastning/ladning.
Derfor bør du overveje at skifte til en 11 kW oplader med kraftstik.
Det medfølgende ladekabel (mormorlader) som følger med de fleste elbiler, er tiltænkt som nødkabel/nødladning, og ikke til daglig opladning.
Sikkerhedsstyrelsen fraråder brugen helt: – “Vi kan på ingen måde give råd om, hvordan man kan bruge nødkablet til at lade, når vi fraråder det. Det svarer til at spørge Sundhedsstyrelsen til råds om at ryge cigaretter mest hensigtsmæssigt. Under alle omstændigheder skal man følge bilfabrikantens anvisninger” Mette Cramon
Om opladning af elbil – Sikkerhedsstyrelsen
Brugervejledning – Tuya Smart App
Brugervejledning – GCG Max lader
En ladestation eller en bærbar lader som tilsluttes sit eget 16A CEE udtag, anbefales altid at have sin egen sikringsgruppe. Derfor anbefales det altid at der udføres ny installation til lader, udført af autoriseret elinstallatør.
Mormorlader:
Dette er et ladekabel, som typisk følger med bilen. Laderen kan bruges i en almindelig stikkontakt. Hvis man har en elbil med et mindre batteri, kan den lades fra 0-100% i løbet af en nat.
Bemærk! sikkerhedsstyrelsen anbefaler at man ikke anvender en “mormorlader” til daglig opladning, da stikkontakter ikke er lavet til de lange belastninger.
GCG Max Mobil 11 kW lader:
Hvis man har mulighed for at installere en 11 kW lader derhjemme (kræver blot et rødt CEE kraftstik), så kan man lade med en effekt mellem 3,7 kW (typisk hybridbiler) og 11 kW, hvilket afhænger af bilens ”interne oplader”. Vores lader finder automatisk ud af, hvor meget bilen kan “tage imod”.
Eksempel:
Hvis batteriet er 70 kWh, og du oplader med vores GCG Max lader, med en effekt på 11 kW. Så tager det 6,3 timer at oplade batteriet fra 0 til 100% (70/11 = 6,3)
Model (temp. fra 0° til -10°) | WLTP-tal | Resultat | Afvigelse |
Tesla Model 3 LR Dual motor | 614 km/14,7 kWh | 521 km | -15,15 % |
Mercedes-Benz EQS 580 4matic | 645 km/18,3 kWh | 513 km | -20,47 % |
BMW iX xDrive50 | 591 km/21,4 kWh | 503 km | -14,89 % |
Tesla Model Y LR Dual motor | 507 km/16,9 kWh | 451 km | -11,05 % |
Volkswagen ID.3 PRO S | 539 km/16,3 kWh | 435 km | -19,29 % |
Kia EV6 2WD | 528 km/16,5 kWh | 429 km | -18,75 % |
NIO ES8 LR 7-seter | 488 km/21,5 kWh | 425 km | -12,91 % |
Kia EV6 4WD | 484 km/18,0 kWh | 423 km | -12,60 % |
Volkswagen ID.4 Pro | 485 km/18,4 kWh | 414 km | -14,64 % |
Hyundai Ioniq 5 2WD | 481 km/16,8 kWh | 408 km | -15,18 % |
BMW i4 M50 | 497 km/19,0 kWh | 406 km | -18,31 % |
Skoda Enyaq iV80X | 477 km/18,2 kWh | 403 km | -15,51 % |
Porsche Taycan 4 Cross Turismo | 456 km/22,4 kWh | 402 km | -11,84 % |
Polestar 2 LR Single motor | 517 km/18,6 kWh | 400 km | -22,63 % |
Audi e-tron GT | 463 km/21,1 kWh | 392 km | -15,33 % |
Xpeng P7 | 470 km/19,4 kWh | 383 km | -18,51 % |
Audi e-tron Q4 40 | 485 km/18,6 kWh | 380 km | -21,65 % |
Hyundai Ioniq 5 4WD (19-tommer) | 460 km/17,7 kWh | 369 km | -19,78 % |
Kilde: Motor Norge.
Om IP-klasser – og kaldet en kapslingsklasse – bruges internationalt til at beskrive, hvor godt en enhed eller dens kabinet eller kasse, beskytter mod eksempelvis støv og vand. Graden af beskyttelse testes med en standardiseret test. På den måde er det muligt at sikre, at en IP-klasse uanset producent svarer til den samme grad af beskyttelse.
Hvor godt beskytter de enkelte IP-klasser?
IP-koderne består som regel af to tal efter bogstaverne I og P. Det første tal angiver, hvor små partikler, f.eks. støv, enheden er beskyttet mod – altså hvor støvtæt den er. Det andet tal viser graden af beskyttelse mod væsker og fugtighed – altså vandtætheden. Jo højere tallet er, jo bedre er enheden beskyttet.
En IP-klassifikation på f.eks. IP55 betyder, at enheden er beskyttet mod støv til en vis grad, og at den er beskyttet mod vand fra en dyse med lavt tryk.
Det anbefales derfor ikke at bruge et IP55 godkendt produkt i kraftig regnvejr!
GCG Max Mobil 11kW lader – inklusiv gratis opbevaringstaske + adapterkabel
Vægt | 4 kg |
---|---|
Variant | 5 meter, 10 meter (WiFi), 5 meter (WiFi) |
© GreenCarGear – 2025
GreenCarGear er et individuelt firma, som ikke har noget samarbejde, eller nogen relation til Tesla, VW, Ford, eller andre bilmærker. Produkterne som vi sælger er ikke autoriserede eller produceret af nævnte bilproducenter på hjemmesiden. Alle navne, logoer og beskrivelser brugt på vores hjemmeside, er anvendt for identifikations formål. Produkterne bliver sendt direkte fra vores eget 1200 m2. store lager i Fredericia.