Søg
Close this search box.

GCG Max Mobil 11kW lader – inklusiv gratis opbevaringstaske + adapterkabel

2.795,00 kr.2.995,00 kr.

GCG Max transportabel 11 kW/16A. lader V2.
Gratis opbevaringstaske
Gratis adapterkabel til 230v.
2 års fabriksgaranti
Tesla Model 3 tilbehør

GCG Max Mobil 11kW lader. V2- opdateret version med større display og nyt design. Laderen kan bruges til el- og hybridbiler med Type 2 stik. – Den perfekte erstatning for den ofte medfølgende nødlader (mormorlader) som nemt kan tages med på farten, eller bruges som den daglige lader. Indeholder fejlstrømsdetektion inkl. 6mA type B som gør, at man ikke har behov for det dyre RCD-B i din eltavle.

Leveres med monteret rødt CEE kraftstik på laderen, så den blot skal sættes i et rødt CEE stikudtag.

Opladeren kan lade på 1-3 faser op til 11 kW.  Der er knapper til justering af ladestyrke og udskydelse af ladestart, så du f.eks kan udnytte den billigere strøm om natten. En mere fleksibel løsning, i forhold til en fast ladeboks.

LCD skærm hvor bla. Amp, kW forbrug, samt tid for ladning kan aflæses.
Længde på kabel: vælg mellem 5 meter, eller hele 10 meter.
Type B AC 30mA + DC 6mA.
CEE stik.
Stiktype : Type 2.
Adapterkabel: 230v. til CEE.
Amp: 8A – 10A – 13A – 16A.
Volt: 400V±10%.
Max. power: 11kW.
Justerbar ladestrøm.
Timer som kan forskyde ladning.
Operating temperature: -30℃~+50℃
CE og TÜV godkendt.
Lader: IP55. Stik: IP54.
Fabriksgaranti: 2 år mod fabrikationsfejl.
Bemærk: Installationen til CEE-stikket skal opfylde de samme krav som, hvis man skulle have en almindelig ladeboks. CEE-stikket er godkendt til 6 timers fuld belastning/ladning.

Derfor bør du overveje at skifte til en 11 kW oplader med kraftstik.

Det medfølgende ladekabel (mormorlader) som følger med de fleste elbiler, er tiltænkt som nødkabel/nødladning, og ikke til daglig opladning.

Sikkerhedsstyrelsen fraråder brugen helt:“Vi kan på ingen måde give råd om, hvordan man kan bruge nødkablet til at lade, når vi fraråder det. Det svarer til at spørge Sundhedsstyrelsen til råds om at ryge cigaretter mest hensigtsmæssigt. Under alle omstændigheder skal man følge bilfabrikantens anvisninger”  Mette Cramon

Om opladning af elbil – Sikkerhedsstyrelsen

Brugervejledning

En ladestation eller en bærbar lader som tilsluttes sit eget 16A CEE udtag, anbefales altid at have sin egen sikringsgruppe. Derfor anbefales det altid at der udføres ny installation til lader, udført af autoriseret elinstallatør.

 

Hvor lang tid tager det at lade?

 

Mormorlader: 
Dette er et ladekabel, som typisk følger med bilen. Laderen kan bruges i en almindelig stikkontakt. Hvis man har en elbil med et mindre batteri, kan den lades fra 0-100% i løbet af en nat.
Bemærk! sikkerhedsstyrelsen anbefaler at man ikke anvender en “mormorlader” til daglig opladning, da stikkontakter ikke er lavet til de lange belastninger.

GCG Max Mobil 11 kW lader:
Hvis man har mulighed for at installere en 11 kW lader derhjemme (kræver blot et rødt CEE kraftstik), så kan man lade med en effekt mellem 3,7 kW (typisk hybridbiler) og 11 kW, hvilket afhænger af bilens ”interne oplader”. Vores lader finder automatisk ud af, hvor meget bilen kan “tage imod”.

Eksempel:
Hvis batteriet er 70 kWh, og du oplader med vores GCG Max lader, med en effekt på 11 kW. Så tager det 6,3 timer at oplade batteriet fra 0 til 100% (70/11 = 6,3)

Eksempler på rækkevidde – ❄️Vintertest ❄️

Model (temp. fra 0° til -10°) WLTP-tal Resultat Afvigelse
Tesla Model 3 LR Dual motor 614 km/14,7 kWh 521 km -15,15 %
Mercedes-Benz EQS 580 4matic 645 km/18,3 kWh 513 km -20,47 %
BMW iX xDrive50 591 km/21,4 kWh 503 km -14,89 %
Tesla Model Y LR Dual motor 507 km/16,9 kWh 451 km -11,05 %
Volkswagen ID.3 PRO S 539 km/16,3 kWh 435 km -19,29 %
Kia EV6 2WD 528 km/16,5 kWh 429 km -18,75 %
NIO ES8 LR 7-seter 488 km/21,5 kWh 425 km -12,91 %
Kia EV6 4WD 484 km/18,0 kWh 423 km -12,60 %
Volkswagen ID.4 Pro 485 km/18,4 kWh 414 km -14,64 %
Hyundai Ioniq 5 2WD 481 km/16,8 kWh 408 km -15,18 %
BMW i4 M50 497 km/19,0 kWh 406 km -18,31 %
Skoda Enyaq iV80X 477 km/18,2 kWh 403 km -15,51 %
Porsche Taycan 4 Cross Turismo 456 km/22,4 kWh 402 km -11,84 %
Polestar 2 LR Single motor 517 km/18,6 kWh 400 km -22,63 %
Audi e-tron GT 463 km/21,1 kWh 392 km -15,33 %
Xpeng P7 470 km/19,4 kWh 383 km -18,51 %
Audi e-tron Q4 40 485 km/18,6 kWh 380 km -21,65 %
Hyundai Ioniq 5 4WD (19-tommer) 460 km/17,7 kWh 369 km -19,78 %

Kilde: Motor Norge.

Om IP-klasser – og kaldet en kapslingsklasse – bruges internationalt til at beskrive, hvor godt en enhed eller dens kabinet eller kasse, beskytter mod eksempelvis støv og vand. Graden af beskyttelse testes med en standardiseret test. På den måde er det muligt at sikre, at en IP-klasse uanset producent svarer til den samme grad af beskyttelse.

Hvor godt beskytter de enkelte IP-klasser?

IP-koderne består som regel af to tal efter bogstaverne I og P. Det første tal angiver, hvor små partikler, f.eks. støv, enheden er beskyttet mod – altså hvor støvtæt den er. Det andet tal viser graden af beskyttelse mod væsker og fugtighed – altså vandtætheden. Jo højere tallet er, jo bedre er enheden beskyttet.

En IP-klassifikation på f.eks. IP55 betyder, at enheden er beskyttet mod støv til en vis grad, og at den er beskyttet mod vand fra en dyse med lavt tryk.
Det anbefales derfor ikke at bruge et IP55 godkendt produkt i kraftig regnvejr!

GCG Max Mobil 11kW lader – Inkl. gratis opbevaringstaske + adapterkabel til 230v.

Vægt N/A
Variant

10 meter, 5 meter, 7,5 meter

Andre kiggede på:

Du kunne også være interesseret i...

  • Ratio Solar ladeboks 11/22kW

    6.395,00 kr.6.849,00 kr.
  • Ladekabel til Type 2 + gratis opbevaringstaske

    1.349,00 kr.1.895,00 kr.
Scroll to Top