Reklamation

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til GreenCarGear i rimelig tid efter varens modtagelse. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.
Reklamationen frafalder hvis fejlen skyldes forkert eller ualmindelig betjening af produktet.
GreenCarGear dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved reklamation kontaktes virksomheden:
GreenCarGear ApS
hey@greencargear.dk
Send mail

GreenCarGear ApS kan ikke holdes ansvarlig for evt. garantisager hos Tesla, eller andre bilmærker, for eftermonteret udstyr og tilbehør, foretaget og monteret af køber selv. Brug af produkter, installation og montering af diverse produkter købt hos GreenCarGear ApS, er på købers eget ansvar. GreenCarGear ApS kan ikke holdes ansvarlig for evt. skader, som er lavet af køber selv under f.eks montering/afmontering/installation eller forkert brug af et produkt.

KLAGEADGANG

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på hey@greencargear.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus: naevneneshus.dk 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her. 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr    

DANSK WEBSHOP

Vi sender stort set alle vores produkter, fra vores eget lager i Fredericia.
Visse produkter er bestillingsvarer, og her kan der være lidt ekstra leveringstid. Dette vil i så fald være oplyst under produktet.

Få hurtigt svar på de mest stillede spørgsmål

Levering

Hvordan sporer jeg leveringen af min ordre?

Har du bestilt med GLS kan du indtaste dit trackingnummer her

Har du bestilt med Burd kan du indtaste dit trackingnummer her

Trackingnummeret finder du i mailen du har modtaget fra transportøren omkring, at din pakke er på vej.

Hvor hurtigt leverer I?

Med Burd Delivery kan du få leveret din pakke til din hjemmeadresse samme aften, hvis du bestiller inden kl. 12. Bestiller du efter kl. 12, bliver din pakke leveret næstkommende hverdagsaften.

Burd leverer kun i udvalgte postnumre.
Indtast dit postnummer i “check out” for at se om vi kan levere i dit område.

Med GLS er vores leveringstid oftest 1-2 hverdage. 
Husk at du får gratis fragt til GLS Pakkeshop, hvis du handler for over 599kr.

Kan jeg afhente min bestilling?

Ja - du skal blot vælge “Afhentning på vores lager” når du bestiller.

Det er gratis og du får besked, så snart din ordre er klar til afhentning på vores lager. Som regel indenfor et par timer i vores åbningstid.

Du kan afhente din ordre på følgende dage:
Tirsdag: 8:30 – 15:00
Onsdag: 8:30 – 15:00
Torsdag: 8:30 – 15:00
Fredag: 8:30 - 12:00

GreenCarGear ApS
Teknikervej 22
7000 Fredericia

Returnering og Reklamation

Hvordan returnerer jeg en vare?

Når du modtager din pakke, har du hele 30 dage til at gøre os opmærksomme på, at du ønsker at returnere dit køb. Opret Retursag her.

Bemærk venligstnår vi modtager din returnering, behandler vi din  returnering inden for 2-5 hverdage. Pengene bliver udbetalt til din konto og du kan typisk se dem inden for 3-8 hverdage. Pakken skal sendes direkte til vores erhvervsadresse, og der må ikke vælges pakkeboks eller posthus, så der kan f.eks. ikke returneres med Dao.

Hvordan reklamerer jeg over et produkt?

Har du en reklamation, skal dette ske skriftligt på mail til: hey@greencargear.dk eller via vores kontaktformular

Hvis du skriver til os direkte på mail, bedes du oplyse dit ordrenummer, samt den mailadresse ordren er bestilt med.

Dette hjælper os til en hurtig sagsbehandling, så vi hurtigst muligt kan vende tilbage til dig.

Vi bestræber os på, at besvare din mail indenfor 24 timer på hverdage - oftest svarer vi dog meget hurtigere ⚡️

Kan jeg tilføje ekstra varer til min ordre efter bestilling?

Vi har desværre ikke mulighed for at tilføje ekstra produkter, til en allerede afgivet ordre.

Hvis du har ændringer til din ordre, bedes du kontakte os på hey@greencargear.dk eller via vores kontaktformular

Oplys venligst dit ordrenummer ved kontakt, så vi kan hjælpe dig bedst muligt.

Generelt & Ordrer

Modtag faktura i PDF format

En faktura i PDF format vil være at finde, på ordrebekræftelsen som du modtager på mail.
Læs mere

Tilbyder I prismatch?

Ja, det gør vi.

Læs mere omkring vores prismatch, og hvordan du gør brug af det på dette link

Jeg ønsker at annullere en ordre - hvordan gør jeg?

Skriv til os på hey@greencargear.dk eller udfyld vores kontaktformular

Hvis du skriver til os direkte på mail, bedes du oplyse dit ordrenummer, samt den mailadresse ordren er bestilt med.

Så vender vi retur til dig hurtigst muligt!

Der mangler et produkt på min ordre - hvad gør jeg?

Skriv til os på hey@greencargear.dk eller udfyld vores kontaktformular

Hvis du skriver til os direkte på mail, bedes du oplyse dit ordrenummer, samt den mailadresse ordren er bestilt med.

Så vender vi retur til dig hurtigst muligt!

Åbningstider - Helligdage

På følgende datoer holder vi lukket:

Onsdag den 1. januar – Nytårsdag
Torsdag den 17. april – Skærtorsdag
Fredag den 18. april – Langfredag
Mandag den 21. april – 2. påskedag
Torsdag den 8. maj – Kristi himmelfartsdag
Mandag den 19. maj – 2. pinsedag
Onsdag den 24. december
Torsdag den 25. december – Juledag
Fredag den 26. december – 2. juledag
Fredag den 2. januar 2026